Tuesday 1 June 2010

10 Strategi Syaitan Membuka Aurat Wanita

Strategi Pertama – Menghilangkan hijab(penutup)

Perubahan zaman dan budaya manusia menyebabkan pakaian lebih berfesyen dan semakin banyak baju yang meredahkan aurat. Pada tahap ini syaitan berbisik kepada wanita dengan berkata bahwa pakaian hanyalah sekadar hiasan dan tidak bersangkutan dengan agama. Justru, tidak mengapa sekiranya memakai pakaian yang membuka aurat. Namun, teknik ini tidak semestinya berkesan terutama kepada wanita yang berpendirian dan percaya bahwa memakai pakaian syar’i ialah satu ibadah dan bukan sekadar berfesyen. Jika hasutan ini gagal, syaitan akan beralih kepada strategi yang lebih licik seperti di bawah.

Strategi Kedua – Membuka bahagian tangan

Aurat wanita meliputi seluruhnya kecuali muka dan tapak tangan. memang menjadi kebiasaan tapak tangan tidak ditutup. Jadi, syaitan mengambil kesempatan ini untuk menghasut wanita dengan berkata {tak mengapakan jika memakai baju lengan pendek....kamu masih pakai tudung..}. Di pasaran pula banyak pakaian berlengan pendek terutamanya fesyen baru. Wanita yang terpedaya pun memakai baju lengan pendek dan ternyata ia kelihatan biasa pada pandangannya maupun pandangan orang lelaki, lalu syaitan berbisik lagi {tidak mengapa kan..?}

Strategi Ketiga – Membuka leher dan dada

Setelah menjadi kebiasaan meredahkan bagian lengan, datang lagi syaitan dan berbisik {tak mengapa kan membuka lengan...sekarang ada fesyen baru yang meredahkan bahagian dada..baju ni terbuka sedikit saja agar kamu tidak terasa panas...} Wanita pun pakailah baju tersebut, daripada meredahkan sedikit hinggalah yang menampakkan lagi bahagian dadanya.

Strategi Keempat – Berpakaian tetapi bertelanjang

Tidak cukup dengan itu, syaitan membawa lagi ide baru. Kali ini syaitan berbisik {baju kamu tu dah biasa ...dah banyaki orang pakai...sekarang ni ada fesyen baru lagi...baju tipis saja dan ketat..boleh kamu tunjukkan bentuk badan kamu yang cantik itu..tak mengapa, sebab potongan baju ni masih panjang...} Maka wanita ini pun memakai baju berfesyen sebegitu sehingga menjadi kebiasaan malah baju yang dipakai semakin ketat dan jarang. Jadilah mereka wanita yang disebut oleh Nabi sebagai kasiyat 'ariyat (berpakaian tetapi telanjang)

Strategi Kelima – Membuka sedikit

Setelah memakai pakaian ketat dan jarang, datang lagi syaitan dan berbisik {susah la kalau kamu pakai ketat beginii...klo duduk rasa tak nyaman...kenapa kamu tak cari kain yang dibelah sampai ke lutut...nanti lebih enak kamu klo duduk..tak apa kamu rendahkan sedikit saja yang penting kamu nyaman...} Maka pakailah wanita kain belah yang sebegitu. Ternyata ia memberi kenyamanan dan memudahkan bergerak.

Strategi Keenam – Membuka tapak kaki dan tumit

Syaitan berbisik lagi {tak nyaman lagi kamu pakai pakaian ini...pakaian ini masih panjang walaupun sudah dibelah sampai lutut..kenapa tidak kamu naikan lagi...kamu naikanlah pakaian ini sampai atas paras tumit... kamu akan enak jalan...} Wanita terus mengikut godaan syaitan ini dan memakai pakaian pendek serta ditambah pula dengan sepatu tumit tinggi.

Strategi Ketujuh – Membuka separuh betis

Sekarang, wanita ini sudah biasa memakai pakaian singkat dan ternyata masih kelihatan biasa pada pandangan orang. Syaitan berbisik lagi {fesyen kamu ini masih biasa....kenapa kamu tidak cari fesyen lain yang lebih menonjol..di pasaran banyak rok..tak perlu beli yang pendek banget...yang separuh betis saja..} Sekarang ni syaitan dah menjadi seperti penasihat peribadinya. Maka dituruti hasutan tersebut. Pada tahap ini jilbab sudah tidak dipakai.

Strategi Kelapan – Membuka seluruh betis

Wanita ada berfikir { Betulkah tindakan aku ini? Adakah tidak berselisih dengan wanita zaman nabi dulu ? } Syaitan pula menggunakan muslihat dengan mengaitkan zaman dahulu dengan sekarang. Syaitan berkata {AH!! tidak...sekarang zaman dah berubah..dulu lelaki tak suka kalau perempuan menampakkan auratnya, tetapi lelaki sekarang banyak yang suka..pandangan yang seksi-seksi,..di pasaran banyak pakaian zaman sekarang yang menampakkan seluruh betis....kalau kamu tak ikut kamu akan ketinggalan zaman..} Maka pakailah wanita tersebut pakaian yang menampakkan seluruh betis.

Strategi Kesembilan – Serba mini

Setelah pakaian terlihat seluruh betis menjadi kebiasaan, datang lagi syaitan menghasut {pakaian kamu perlu ada variasi. Jangan pakai yang macam itu saja..kamu perlu pakai rok mini...kamu akan kelihatan lebih seksi dan menawan..} Maka pakailah wanita ini rok mini malahan bukan rok saja yang mini, bajunya, seluarnya, semuanya dah menjadi kecil dan seksi. Bajunya juga sudah bervariasi seperti berlengan pendek, meredahkan bagian dada dan bagian p.......nya. Ada yang dikhaskan untuk berpesta, bersosial, pakaian kerja, pakaian rasmi, pakaian malam dan sebagainya.

Strategi Kesepuluh – Hampir semua terbuka

Muncul pula keinginan untuk mandi di kolam renang terbuka dan pantai. Syaitan berbisik {pakailah bikini..semua di sana pakai itu...kamu ga malu apa..} Wanita ini pun tanpa segan ingin memakai bikini yang hanya menutup bagian dada dan p.......nya. Dia pun bersuka ria terutama apabila semua lelaki memandangnya. Pada tahap ini auratnya sudah tidak diendahkan lagi.

No comments:

Post a Comment